DSC01254.JPG

Tove Romsaas Wang.

Hørte på radionyhetene den 11.03, 2017 at organisasjonen «Redd barna» har gjennomført en undersøkelse som forteller at flesteparten av innbyggerne i Norge synes «flyktninger» er positive innslag i samfunnet og bidrar til et positivt mangfold. Det blir også fortalt at 85 % av oss hadde hjulpet «flyktninger» på ett eller annet vis. Meningsmålingen ville trolig ikke blitt offentliggjort om den ikke hadde gått i RB favør.

«Redd barna’s» konklusjon forstod vi var at myndighetene på grunnlag av denne meningsmålingen kunne opne alle porter da de fleste av «oss» mer enn gjerne ville være klare til å forære de fremmede vårt norske samfunn og vårt fedreland og ellers det som vi enda anser som vårt.

Nå ble det ikke fortalt hvor, og i hvilke miljø, meningsmålingen ble tatt opp. Kanskje er målingene tatt opp på asylmottak – eller i Oslo-øst områdene?

Vi vanlige mennesker som ikke er limt fast i varme kontorstoler, men som vandrer ute i det ennå litt frie samfunn, får ikke «Redd barnas» fremstilling til å stemme. Noe vi vil formidle til de samme myndighetene som «Redd barna» henvender seg til med sine gladmeldinger.

Kanskje synes «Redd barna», og lignende organisasjoner som arbeider for fri innvandring, at det er bra med kriger og konflikter ute i verden som fører til at mennesker flykter i millioner?

Noe som vi forstår er til nytte for den krattskog av interesseforetak som livnærer et stadig større antall mennesker innen «flyktning»-industrien. Her er ikke tonen å hjelpe nødlidende i nærområdene til de senere kan vende hjem for å bygge eget land, men resultatet blir å destabilisere vårt eget land ved å skape et multietnisk og multikulturellt samfunn som til syvende og sist rives i filler av kaos og motsetninger. Har redd barna og deres likesinnede dette som en målsetting?

For noen år siden husker jeg at Marianne Borgen, som daværende leder av «Redd barna», uttalte at kriminelle utlendinger ikke skulle sendes ut av Norge etter endt soning. Grunnen fikk vi vite var at om slike kriminelle hadde skaffet seg barn i landet mens de var på frifot (eller innenfor fengselsmurene?) så ville disse barna ta skade av å ikke ha en far å ha kontakt med.

Vi tror at «Redd barna» kanskje mente det var nyttig lærdom disse barna kunne høste fra sitt opphav, og som kunne komme dem til nytte senere i livet?

Når jeg blir kontaktet av «Redd barna» sine aktivister ved deres tiggeraksjoner og stands gleder det meg å minne aktivistene om denne saken.

Norvald Aasen

Undersøkelser P4 har gjort viser at de store humanitære organisasjonene alle har lederlønninger på mellom 750.000 kroner og 1 million kroner.

Generalsekretær i Røde Kors Norge, Børge Brende, hadde en årslønn på 950 000 kroner i fjor, opplyser Røde Kors.

– Hans lønn er riktig i forhold til det enorme ansvaret som ligger i stillingen, sier mediesjef Jon Magnus Larsen i Røde Kors.

Helen Bjørnøy, generalsekretær i Plan Norge, tjente 950 000 kroner i 2008 ifølge skattelistene.
Generalsekretær i Amnesty Norge, John Peder Egenæs, tjente til sammenligning ‘bare’ 600 000 kroner i 2008 ifølge skattelistene, og generalsekretær i Kirkens Nødhjelp, Atle Sommerfeldt, tjente 500 000 kroner ifølge skattelistene.

Generalsekretær i Redd Barna, Tove Romsaas Wang, tjente 400 000 kroner i 2008 ifølge skattelistene.

Ekspert på lederlønningerm, Ole Skalpe, stiller seg undrende til idealismen til lederne.

Det er litt synd at det ikke er mer idealisme i disse organisasjonene, at man kunne kanskje tjent 600.000 til 700.000 kroner i året for å vise at man gjorde dette her fordi man er idealist, sier Skalpe til kanalen.

Han mener at de høye lønningene sender et dårlig signal til giverne.

Kanskje denne boken kunne vœre noe for disse som jeg er redd for setter pengene først framfor andre verdier.

De fire leveregler klarlegger don Miguel Ruiz de selvbegrensende holdningene som fratar oss livsgleden og skaper unødig lidelse. Vær ren i ord, ta ikke noe personlig, la være å forutsette ting og gjør alltid ditt beste.

Disse tilsynelatende enkle, men svært virkningsfulle leveregler, er basert på gamle toltekernes visdom. De fire leveregler kan raskt omskape livet ditt til å bli en opplevelse av frihet, ekte lykke og kjærlighet!

«Don Miguel Ruiz’ bok er et veikart til opplysning og frihet»

7Xx7duUS