taushet er gull

Jeg pleier vanligvis å se på ”NYTT PÅ NYTT ” og synes det har vœrt bra til tider .

Men fredagens utgave var en sørgelig affœre med Fredrik Solvang som gjest , som øyensynlig ser på seg selv som seriøs.

Men det ble sagt om nettstedet resett.no at dette er ett lurvete nettsted , uten å komme med noen form for dokumentasjon .

Nå er det mange av oss aom leser nettstedet resett.no med stor glede og det kommer flere og flere nye lesere hver dag .

Sitat":

Venstre-leder Trine Skei Grande innrømmer nå at hun hadde sex med en mindreårig gutt under en bryllupsfest, da hun var 38 år gammel. Den uavhengige nettsiden Resett har skrevet flere avslørende artikler om saken, mens riksmediene har vært oppsiktsvekkende tause. Til slutt ble saken så stor på sosiale og alternative nettsteder at de ikke hadde noe annet valg enn å gjøre jobben sin.

Det som kanskje er et av de mest smertefulle nederlagene for norske medier på en god stund, er hvordan den nyetablerte og uavhengige nettsiden Resett klarte å grave frem og eksponere Venstre-leder Trine Skei Grandes samleie med en 17 år gammel gutt som fant sted i 2008.

 

Så er spørsmålet, hvorfor nektet norske medier å skrive om saken, selv da de hadde all informasjonen på bordet? Er det fordi Skei Grande er en kvinne? Er det fordi hun er en ivrig innvandringsforkjemper? Svar bes sendes til julenissens postkontor i Drøbak. For det er nok mer ønsker enn realitet at vi får noe konkret svar på det.

Et mer alvorlig skudd for baugen har norske medier ikke fått på en god stund. Og det kommer i en allerede sårbar tid da norske aviser mister lesere og innflytelse i en raskt utviklende nyhetshverdag hvor sosiale og alternative medier både kan slå dem i publiseringstid samt redaksjonell ærlighet og frihet.

Istedenfor å prise Resett for sitt arbeide, så angriper man dem for å være «høyreorienterte og kontroversielle«. Hva slags journalistisk inkompetanse og intellektuell latskap ligger bak en slik beskrivelse fra VG? Det er ikke et argument, er en nylig og populær frase ofte uttalt av filosofen Stefan Molyneux.

Og det er absolutt ikke relevant, heller.

Resett med sine minimale millioner fra private investorer klarte i så måte å vugge båten så mye at alle norske aviser nå ligger i vannet og plasker. Spørsmålet er om vi skal kaste ut redningsvestene eller la dem ende sine liv på havets bunn, sammen med gamle bilvrak, gummistøvler og faksmaskinen.

I mellomtiden burde kanskje redaksjonen i Resett finne frem smokingen til neste SKUP- ”utdeling”:https://www.frieord.no/politikk/resett-norske-medier-feiget-skei-grandes-seksuelle-omgang-mindrearig-gutt/

 

 

 

Sitat”:

Vi får stadig en del henvendelser med spørsmål om trafikktallene til Resett.no. I desember hadde vi en sak om hvor mange lesere vi har basert på en ekstern artikkel laget av Spartakus.no. Den viste at Resett lå på 228 000 unike brukere per måned og således var på andre plass etter Document av de såkalte «alternative mediene».

Overført i unike daglige lesere viste tall fra Google Analytics at vi varierte mellom 10 000 – ca. 17 000 daglige brukere i månedene fra september til desember 2017. Begrepet unik bruker innebærer hver enhet noen leser fra. Hvis noen går inn på Resett fra både mobil og PC, registreres de som to ulike brukere. Unik bruker betyr derfor ikke nødvendigvis det samme som unike lesere.

Antall sidevisninger per dag lå på 40 000-60 000. Selv de tallene vi hadde frem til desember, var vi fornøyd med. Vi er tross alt nyetablert og har en liten stab, et rimelig publiseringssystem osv. Det er en nettavis på sparebluss vi har etablert.

Resett vokser

Fra januar har vi imidlertid sett en merkbar vekst i trafikken som figurene under viser. Antall unike daglige brukere har vokst til et nivå over 50 000 og vi har sågar sett noen dager over 80 000 unike brukere. Toppnoteringen er 91 000 unike brukere per dag. I antall sidevisninger har vi også nådd over 300 000 en av ”dagene”:https://resett.no/2018/01/21/resett-passerer-10-millioner-visninger-totalt-og-har-nadd-over-91-000-unike-brukere-pa-en-dag/

 

Jeg har ingen tiltro til nrk og øvrige media som sannhetsfora .

Med fallet i opplag for dagsavisene har det blitt enda mer umulig for denne delen av norske media å drive skikkelig undersøkende journalistikk. Det meste av det som kommer på trykk i avisene i dag er enten kjøpt fra nyhetsbyråer eller mottatt som fiks ferdige infopakker (i form av mer eller mindre skjult reklame og propaganda for egne synspunkter) fra store organisasjoner, selskaper, partier og andre interesser. Dette er naturligvis en meget betenkelig utvikling, og gjør det nærmest umulig å hente inn adekvat, sannferdig og etterettelig informasjon fra de norske   ”avisene”:https://smelldude.wordpress.com/2010/10/24/media-som-mikrofonstativ-for-mektige-interesser/

 

 

 

 

 

Advertisements

eventyrfortelleren

Ill. Billedkunstner Rune Olsen ( 1948-2005)

Jeg har ett forslag som jeg tror mnge vil støtte emg I , hvorfor ikke skifte navn på dette departementet som på ingen måte har det norske folks beste I tankene når dere friskmelder automatiske strømmålere og utsetter tusenvis av uvitende nordmenn for en ekstrem helsefare .
Sitat”:
Norsk helseforvaltning har I en årrekke tatt mennnsker som mener de lider under el-overtfølsomhet på alvor.
Spørsmåler har blitt grundg utredet .
Ett eget utvalg ble for noen år satt sammenfor å undersøke den forskning some r blitt gjort om temaet .
Senere års forskningsarbeide og tidligere studier gir samlet sett ikke belegg  for å komkludere med at eksponeringfor svake radiofrekvente felter årsak til etter medvirkende årsak til “helseplager”:http://gallerigrabolsodegarden.com/2017/09/17/helse-og-omsorgsdepartementets-forsvar-for-smartmalere/

Departementet lener seg til en forskning som ble foretatt I 2010 av Folkehelseinstituttet .

Rockefeller Foundation donerte en million dollar til den norske stat I slutten av
1920-årene .
Donasjonen hadde en viktig betingelse”: Den norske stat matte binde seg til å finansiere
En permanent drift av ett nasjonalt folkehelseinstitutt .
Hvert år mottar instituttet ett titalls millioner kroner fra Rockefeller Foundation,
Hvor midlene disponeres av familien Stoltenberg.

Les “mer”http://paradigmeskiftei2012.blogg.no/1308663600_stoltenbergfamilien_o.html

Dansk TV gjorde ett forsøk hvor 4 El-overfølsomme mennesker ble testet 5 ganger hver , hvor de klarte å føle når de ble utsatt for stråling , hvor det kom tydelig fram at el-overfølsomhet er reell og ikke innbilning.
Filmen kan sees “her”:https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=j25MHqq8Q9E
Barry Trower er utdannet under britiske myndigheters krigførenhet for mikrobølgeteknologi på 60 -tallet.
Sitat”:Strålingen deles ofte inn i ioniserende og ikke-ioniserende stråling. Ultrafiolett og over er kjent som ioniserende bølger og det er ikke tvil om skaden de kan forårsake når de kommer inn i kroppen. Stråling under ultrafiolett sies å være ikke-ioniserende og det er her argumenter oppstår mellom forskere om hvorvidt skade kan oppstå i menneskekroppen ved eksponering for disse bølgene.

Når noen spør om et bestemt nivå av elektromagnetisk stråling er trygt refereres det vanligvis til en sikkerhetsgrense satt av myndigheten i det landet du befinner deg. Sikkerhetsgrensene baserer seg i
virkeligheten på personlig mening. For å gi ett eksempel kan en spesiell type mikrobølgestråling variere fra 10 enheter i Italia til 3300 enheter i Storbritannia.
Barry Trower oppsummer rundt 1000 forskningsartikler skrevet de siste 20 år og forsøker å forklare hva som skjer når den elektriske og magnetiske delen av mikrobølgene går inn i kroppene våre:

Ettersom vi er vannbaserte skapninger fungerer vi som antenner for disse bølgene. Når bølgene går inn i kroppene våre generes elektrisitet.
Strømmen som genereres i kroppene våre, vil som all elektrisk strøm gå til jord, og ta minste motstands vei. Dessverre er minste motstands vei den veien som bærer hele 90% av kroppens informasjon slik som hormoner, antistoffer og nevrotransmittere.

Hormonene, antistoffene og nevrotransmittere vet hvor de skal «gå av» fordi det er en tilsvarende motsatt ladning på leveringsstedet. Problemet er at hvis du har en elektrisk strøm som passerer gjennom kroppen, kan den forandre denne ladningen, enten på hormonene, antistoffene eller nevrotransmitterne eller på stedet for levering. Dette vil kunne føre til kjemikalier ikke kan trenge inn i cellene og at cellene ikke får kvittet seg med avfallsstoffer.
Skader forårsaket av langvarig lavnivå av elektromagnetisk stråling er:
• Hjerteproblemer
• Blodproblemer
• Forstyrrelse av beinmarg
• Svulster
• Kalsiumforstyrrelser
• 46% reduksjon i melatonin nattestid.
• Undertrykkelse av immunsystemet.
• Økt fare for leddgikt.
• Hudproblemer
• Øreproblemer
• Risiko for leukemi.
• Kreft hos barn.
• Søvnproblemer
• Depresjon
• Problemer med hukommelsen.
• Konsentrasjonsvansker
• Psykiske forhold
• Neurologiske sykdommer
• hodepine
• Svimmelhet
• Utmattelse
• Spontanabort
• Infertilitet
• Epileptisk aktivitet.
• Effekter på menneskelig EEG.
• Effekter på blodtrykk.
• Økt permeabilitet av blodhjernebarrieren.
• Effekter på hjerneelektrokjemi.
• DNA skade i gnagere hjerne.
• Kreft i mus.
• Synergistiske effekter med visse stoffer.
• Utmattelse
• Hodepine
• Varmhet bak øret.
• Varme på øret.
• Brennende hud.
En nylig oppdagelse viser at mikrobølgestråling forandrer permeabiliteten(gjennomtrengeligheten) til blod hjerne barrieren som er designet for å beskytte hjernen mot uønskede sykdommer eller kjemikalier. Det er også vist at elektromagnetisk stråling som trenger inn i kroppen, kan endre størrelsen på partiklene som beveger seg rundt kroppen. Dette sammen med at strålingen forandrer blod hjerne barrieren tilsier at uønskede partikler kan trenge inn i hjernen. Dr Hyland fra Warwick University har skrevet at opptaket av legemidler; Spesielt nevrologiske medisiner hemmes på grunn av endringer i blod-hjerne- “barriren”:http://ny1.no/2017/08/19/mikrobolger-og-deres-effekt-pa-kroppen/

How Smart Meters Affect Your “body”:https://www.youtube.com/watch?v=z2Mt00xY8eU
Hver dag kommer det inn rapporter fra mennesker som er blitt alvorlig syke av automatiske strømmålere , dvs en kombinasjon av wifi, iphone m.m som tilsammen danner skade .
Det holdert ikke å lene seg til en rapport fra 2010 og bruke den som en evigvarende argument når utviklingen skjer med en foruroligende fart .
Men folket er begynt å våkne .
• 46 prosent er enige i at forskningsresultater ofte er kjøpt av industri eller myndigheter og dermed ikke er til å stole på.
• Hele to av fem mener forskningsresultater i stor grad er preget av forskernes egne holdninger og synspunkter.
• Halvparten er enig i at media/journalister kun presenterer forskningsresultater som underbygger deres egne synspunkter.
• Bare en av fem sier de er godt informert om utvikling innen forskning.
• Like få mener de vil klare å oppdage det dersom en nyhet refererer til falsk eller usann “forskning”:https://www.aftenposten.no/kultur/i/zaJaq/Ny-undersokelse-Nesten-halvparten-av-nordmenn-stoler-ikke-pa-forskning
Jeg forbeholder meg retten til å ta vare p å min egen helse og sier net til denne tvangen som myndighetene presser på oaa med sine latterlige argumenter at det blir lettere for oss alle , når vi slipper å lese av måleren.

 

 

 

 

DSC00692.JPG

Vi viser til ,oversendelse av klage vedrørende kringkastingsavgift..

Lisenshaver ble registrert utfra en kontroll hun hadde fra NRK lisensavdelingen I 200 9  og fikk første faktura fra oss 23.04.2009.

Det ble bekreftet fjernsynsmottaker i bruk .

Opplysningene som ble gitt vår kontrollør ble bekreftet av lisenshaver med hennes underskrift.

 

NRK fikk også informasjon fra Rakkestad tv og Antenneservise om kjøp av tv 21.08.2012.

 

Når lisenshaver sender en oppsigelse til Viasat er det kun lisenshavers Viasats abonnement som blir sagt opp.

 

Kringkasringsavgiften løper videre på forskriftsmessig måte helt til NRK mottar skriftlig oppsigelse fra lisenshaver

 

.Nrk LISENSAVDELINGEN MOTTOK SKRIFTLIG OPPSIGELSE fra lisensahaver 21.07.2016, hvor hun informer at hun ikke har fjernsynsmottaker I bruk .

 

NRK lisensavdelingen besvarte brevet 21.09. 2016 med informasjon om at hennes oppsigelse er mottatt innenfor terminen som slutter 31.12.2016.

Avgift tilogmed denne terminen , tilsammen kr. 7191. 94 m vœre betalt før din lisens føres ut av vårt register.

NRK lisensavdelingen gir samtidig informasjon om at vi mottok melding I 2015 om flytting til annen kommune , samt melding om at abonnement til Viasat er sagt opp .

Lisenshaver ga ingen informasjon om at fjernsynsmottaker ikke var I bruk og meldingen ble ikke godtatt som en gyldig oppsigelse .

 

NRK lisensavdelingen minner om at plikten til å betale lisensavgift påvirkes ikke av locale seerforhold , hvilke kanaler man har tilgang til eller hvilke kanal/program man velger å se på .

Med fjersybsmottaker menes bl.a tv, dvd med tuner , satelittmottaker, decoder . PC m/ tvkort /tuner og lignende.

Kort sagt , alle tenkelige innretninger , som kan tai mot fjersynssignaler og videreformidle dem direkte .

 

NRK liasensavdelingen er ikke leverandør av en vare eller tjeneste , men er innkrever av kringkastingsavgiften , som er en offentlig avgift på lik linje med andre skatter og avgifter.

 

Kringkastingsavgiften er forbundet med det å ha fjernsynsmottaker I bruk .

Den er ikke en betaling til NRK for de kanaler man har tilgang til..

 

I brev fra NRK lisensavdelingen 21.09 .2016 onformerer vi lisenshaver at totalsummen er kr. 7191.94.

Krav hos SI er kr. 5774,59 for perioden 01.01.2015- 30.06.2016.

Krav for perioden 01.07.2016 -31.12.2016 e på kr. 1417.35 og hadde forfalt 01.07.2016.

NRK lisensavdelingen mottok ikke betaling for denne og en tilleggsavgift på kr. 193.29 påløpteog beløpet økte til kr. 1810.83 .

 

NRK lisensavdelingen mottok ikke betaling på vårt inkassovarsel og saken ble innsendt SI , hvor det påløpte gebyr på kr. 1049.- den 08.05. 2017.

Totalt utestående på denne termin er kr. 2659.83.

Grunnen til at det er 2 forskjellige summer er fordi det gjelder forskjellige terminer .

 

I vårt svarbrev datert 21.09.2016 orienterte vi at ved opphør av lisens må det sendes skriftlig oppsigelse før ny termin beginner .

Vi mottok din oppsigelse 21,07.2016

 

Det må derfor betales kringkastingsavgift til ogmed 31.12.2016.

Krav kr. 6394.22 opprettholdes I sin helhet .

 

 

Med hilsen NRK A.S

 

  1. BECK

SAKSBEHANDLER .

ULVER OG LAM:demokrati

OPPSIGELSE AV ABONNEMENT.

 

Relacom innstallerte TV /parabol 12.05.15 på min nyinnflyttede leide bolig , adresse Haldenveien 1340. 1875 Otteid .
Jeg kom etterhvert fram til at dette var bortkastet penger og energi og sa opp avtalen med Viasat, som trådte i kraft 01.10.15 , noe jeg har sendt dokumentasjon på ..

 

Saken er nå gått til inkasso , der jeg ser at mine utgifter til husleie er satt lavere enn hva som er virkelighet .
Sa jeg undrer meg virkelig over hvordan 5 månedres forbruk kan resultere i en regning på kr. 7385.32 .
Det opereses her med 3 forskjellige beløp og jeg ønsker å se avregningen og hvordan dette beløpet har kommet “frem”:http://gallerigrabolsodegarden.com/2017/07/29/apent-brev-til-lisensavdelingen-nrk/

 

KLAGE PÅ TVANGSGRUNNLAGET- DU HR FÅRR AVSLAG PÅ TVANGSGRUNNLAGET.

 

Statens Innkrevingssentral viser til brevet datert 30.08.2017der du klager for tvangsgrunnlaget for følgende krav “:

 

 

Kravnummer206600160693559- nrk                         kr.271459

Kravnummer 20660170645867                                                kr.2659.63

Sum                                                                                                kr. 5374.23

 

SI har vurdert klagen din og vi kan ikke se at .

det er feil med grunnlaget for kravet .

 

Vi har bedt Norsk Rikskringkasting a.s om å uttale sego m klagen sin , se vedlagte kopi

I Nrk sitt svarbrev datertorienterte de om at ved opphør av lisens , må det sendes skriftlig oppsigelse før ny termin beginner.

 

De mootok din oppsigelse 21.07.2016 .

Det må derfor betales kringkastingsavgift på forskriftsmessig måte frem til og med 31.12.2016.

 

Hvordan kan du klage på denne avgjørelsen ?

Det er Rana tingrett som behandler klagen , men du må sende den via SI..

En klage over Sis avgjøtelser og handlemåte må ha original underskrift.

Dette innebœrer at klagen må sendes pr. Post eller gjennom den digitale signeringsløsningen vår på www.sismo.no.

Nå Rana tingrett behandler saken , vil det påløpe ett rettsgebyrsom for tiden utgjør kr. 1049.00.

Tingretten vil gi den nœrmere informasjon om hvordan du skal betale rettsgebyret .

Aktuelt regelverk.

Tvangsfullbyrdelsesloven § 5-16 , jf.§ 2-15

 

 

Saksbehandler E. tHUV

 

 

Kommentar”: Oppsigelsn ble sendt 01.10.2015 , der Nrk nektet å akseptere min oppsigelse

MAO": Jeg har ikke hatt tv på nesten 2 år og må betale for en tjeneste jeg ikke mottar .